divendres, 24 de febrer de 2017
Barcelona, dijous 5 de maig de 2016 Acord de col•laboració per a promoure conjuntament el desenvolupament de sistemes avançats de “deep learning”amb aplicacions als serveis bancaris CaixaBank i el Barcelona Supercomputing Center investigaran l’aplicació de la computació cognitiva a la innovació financera
• CaixaBank estudiarà mitjançant supercomputació noves eines per a millorar el servei als clients i optimitzar l’eficiència operativa.

• El projecte d’investigació està basat en tecnologia “deep learning”,
un camp de la informàtica que dóna a les computadores la capacitat d’aprendre sense haver de ser programades explícitament.

• CaixaBank està considerada com a una de les entitats financeres més innovadores del món, amb 4,9 milions de clients de banca online, 2,9 milions de clients de banca mòbil i més de 5.700 transaccions per segon en hora punta.

CaixaBank i el Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación han signat un conveni de col• laboració per a la investigació conjunta en sistemes avançats de deep learning amb aplicacions en la innovació financera i la gestió d’operatives bancàries.

El deep learning és un camp de la informàtica que dóna a les computadores la capacitat d’aprendre sense haver de ser programades explícitament per a aquesta finalitat. Entre d’altres usos, permet dissenyar sistemes cognitius de procés automàtic d’operacions. Aplicats a l’entorn d’una entitat financera, aquesta tecnologia es pot utilitzar amb múltiples finalitats: des de contribuir a millorar la velocitat de processament de les operacions fins a disposar de noves eines per a la detecció i el control del frau, entre d’altres.

Concretament, CaixaBank estudiarà mitjançant supercomputació innovacions que pugin facilitar el servei als seus clients o optimitzar la seva eficiència operativa. L’ús de la supercomputació també s’aplicarà en l’anàlisi i avaluació de l’evolució tecnològica i els escenaris de futur que aquesta pot obrir en el panorama dels serveis financers.

Així mateix, la col·laboració amb CaixaBank permetrà al Barcelona Supercomputing Center obrir una nova recerca de cas pràctic en el sector financer d’optimització de solucions de sistemes cognitius complexos en plataformes d’alt rendiment.

El projecte de col·laboració té durada inicial d’un any i es farà tant a les instal·lacions del Barcelona Supercomputing Center com de CaixaBank.

La innovació a CaixaBank

CaixaBank està considerada com una entitat financera líder en innovació a nivell mundial, amb 4,9 milions de clients en banca online i 2,9 milions de clients en banca mòbil. L’entitat és també líder en banca electrònica amb una xarxa de més de 15 milions de targetes i una quota de mercat per facturació del 22,8%. Pel que fa a infraestructura tecnològica, CaixaBank gestiona 5.700 transaccions per segon en hora punta. En dies laborables, es processen 3 milions del transaccions amb targeta i es rep un milió de connexions web.

Aquest volum d’operacions ha impulsat els projectes de l’entitat relacionats amb big data, automatització de processos operatius i computació cognitiva. De fet, CaixaBank te implantat el primer servei d’assessorament en comerç exterior que utilitza la tecnologia IBM Watson i fa us de les tecnologies d’ intel·ligència artificial per automatitzar i fer mes eficients el seus processos operatius a través del reconeixement i tractament automàtic de documents.

Sobre Barcelona Supercomputing Center

El Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) és el centre líder de la supercomputació a Espanya. La seva especialitat és la computació d’altes prestacions, coneguda també amb el nom d’HPC (High Performance Computing). La seva funció és doble: oferir infraestructures i servei en supercomputació als científics espanyols i europeus, i generar coneixement i tecnologia per transferir-los a la societat.

És un Centre d’Excel·lència Severo Ochoa, membre de primer nivell de la infraestructura de recerca europea PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe) i gestiona la Red Española de Supercomputación (RES).

El BSC-CNS és un consorci format pel Ministerio de Economía y Competitividad, el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Politècnica de Catalunya BarcelonaTech.