Navarra, dilluns 22 d'octubre de 2012 CaixaBank culmina amb èxit la integració tecnològica i operativa de Caja Navarra
• Els clients no hauran de realitzar cap gestió per adaptar els productes que tenien contractats a la nova operativa.

• El procés complet d'integració de les plataformes tecnològiques de la resta de caixes que conformaven Banca Cívica finalitzarà en un temps rècord en menys d'un any, des de l'inici del procés.

CaixaBank ha finalitzat amb èxit la integració tecnològica i operativa de Caja Navarra, només dos mesos i mig després de la inscripció de la fusió amb Banca Cívica en el Registre Mercantil, el passat 3 d'agost.

Amb aquesta integració, l'entitat presidida per Isidre Fainé i dirigida per Joan Maria Nin, ampliarà el seu catàleg de productes i serveis a tots els clients de Caja Navarra, que tindran a la seva disposició una xarxa de més de 5.000 oficines, més de 10.000 caixers automàtics amb més funcionalitats i el servei capdavanter a Espanya de banca online, a través de Línia Oberta, amb més de 7 milions de clients.

El procés d'integració de l'operativa diària dels clients s'ha realitzat amb la finalitat de garantir el millor servei al client. Amb aquest objectiu, CaixaBank ha invertit un total de 180.000 hores al desenvolupament d'adaptacions informàtiques. A més, abans de procedir a la migració completa del sistema, s'han realitzat un total de 4 simulacions de traspàs d'operatives de Caja Navarra a CaixaBank en les quals el procés va passar controls de certificació de qualitat i de protecció.

Els clients no hauran de realitzar cap gestió

En el cas concret de Caja Navarra, que ja ha completat la integració tecnològica i operativa, els comptes corrents i les llibretes d'estalvi canviaran de numeració. No obstant això, aquest canvi no afectarà als rebuts domiciliats, ni a les transferències, ni als abonaments rebuts. Per tant, no serà necessari que el client realitzi cap gestió. Els crèdits i hipoteques contractats mantindran igualment les condicions pactades.

Pel que fa a les targetes, CaixaBank ha enviat durant el mes d'octubre noves targetes que seran operatives des de la integració dels sistemes informàtics, a partir del moment en què el client les activi. Per a la seva comoditat, s'ha mantingut el mateix nombre secret (PIN). Així mateix, aquells clients que accedeixin, a través d'Internet, a Línia Oberta, tampoc hauran de modificar ni el seu usuari ni la seva contrasenya, ja que s'ha mantingut el que utilitzaven per a la plataforma de banca on-line de Caja Navarra.

Amb aquestes noves targetes, els clients es podran beneficiar gratuïtament del servei CaixaProtect, una prestació exclusiva que protegeix contra el frau i el robatori.

Addicionalment, l'entitat ha iniciat a Pamplona el llançament del sistema “contactless”, la nova tecnologia que permet realitzar pagaments ràpids sense contacte a comerços i que, a més, millorarà l'experiència d'usuari dels caixers automàtics, amb la distribució a la ciutat de 150.000 targetes i més de 5.000 nous terminals de punt de venda.

Amb aquest llançament, Pamplona es converteix en una de les ciutats d'Europa amb major presència de la nova tecnologia de pagaments. Fins al moment, ”la Caixa”, la primera entitat financera que ha apostat a Espanya per la implantació del sistema “contactless”, només ha realitzat desplegaments d'infraestructures similars al que es realitzarà a Pamplona a les illes Balears i a Barcelona.

Integració dels sistemes informàtics en menys d'un any

El procés complet d'integració dels sistemes informàtics de les entitats que conformaven Banca Cívica tindrà una durada inferior a un any, un temps rècord, i es farà de forma escalonada: Cajasol i Caja de Guadalajara al desembre, CajaCanarias al març i Caja de Burgos a l'abril.

En aquest sentit, fins a la migració de la plataforma operativa de cada entitat, tots els clients de les diferents caixes podran efectuar reintegraments a dèbit amb les seves targetes, sense cap comissió, a través de la xarxa de més de 10.000 caixers automàtics que té CaixaBank després de la fusió.

Més servei i atenció per al client

Fruit de la integració, CaixaBank també ha ampliat l'horari de les oficines que procedien de Caja Navarra per oferir un major servei als seus clients. Per això, totes les oficines estaran obertes de dilluns a divendres de 8.15 a 14 hores i els dijous, a més, s'obrirà a la tarda de 16.30 a 19.45 hores.

Líder al mercat financer a Navarra

Recentment, CaixaBank va crear la Direcció territorial Navarra-Aragó-La Rioja, amb seu a Pamplona i dirigida per Raúl Marqueta, per aglutinar el negoci de la xarxa d'oficines situades en les comunitats de Navarra, Aragó i La Rioja.

Després de la integració amb Caja Navarra, CaixaBank és líder destacat, per quota de mercat d'oficines a Navarra, amb més d'un 33%. El lideratge de CaixaBank a Navarra es reflecteix també en la quota de mercat per dipòsits, que aconsegueix el 45%, i en crèdits, que arriba al 39,8%.

CaixaBank és, actualment, líder del mercat espanyol amb més de 13 milions de clients, la xarxa d'oficines més extenses d'Espanya, amb més de 6.000, i uns actius de 342.000 milions d'euros. L'entitat es conforma com un grup financer integrat –amb negoci bancari, activitat asseguradora i inversions en bancs internacionals–, amb una ferma aposta pel creixement, tant en l'àmbit nacional com en l'internacional, gràcies a la seva provada experiència en inversions en el sector bancari i la prudència que li caracteritza.