Barcelona, divendres 28 de setembre de 2012 El Grup “la Caixa” supera l’exercici d’estrès d’Oliver Wyman amb un superàvit de capital de 5.720 milions d’euros
• La primera entitat financera a Espanya obté, en l'escenari advers plantejat per Oliver Wyman, un superàvit de capital de 5.720 milions d'euros i situa la seva ràtio Core Tier 1 en el 9,5%, un 3,5% més que el mínim exigit del 6%.

• Per Isidre Fainé, president de CaixaBank i de "la Caixa", "el resultat confirma la nostra fortalesa i solidesa financera, a més de la nostra capacitat de resistència, fins i tot en els escenaris més adversos, basada en una gestió prudent i anticipada, i en el lideratge en el mercat bancari espanyol".

• "Les conclusions d'aquest exercici suposen una confirmació externa i independent de la gran capacitat de creixement solvent del Grup "la Caixa" per materialitzar les línies marcades en el nostre Pla Estratègic", ha assenyalat Joan Maria Nin, conseller delegat de CaixaBank i director general de “la Caixa”.

El Grup "la Caixa", entitat líder del sistema financer espanyol, ha superat àmpliament l'exercici d'estrès realitzat per la consultora externa Oliver Wyman sota la direcció i vigilància de les autoritats espanyoles, la Comissió Europea, el Banc Central Europeu, l'Autoritat Bancària Europea i el Fons Monetari Internacional. El superàvit de capital obtingut, en l'escenari advers, arriba als 5.720 milions d'euros, amb una ràtio Core Tier 1 del 9,5%, un 3,5% per sobre del mínim exigit del 6%.

Per Isidre Fainé, president CaixaBank i de "la Caixa", "el resultat confirma la nostra fortalesa i solidesa financera, a més de la nostra capacitat de resistència, fins i tot en els escenaris més adversos, basada en una gestió prudent i anticipada, i en el lideratge en el mercat bancari espanyol".

"Les conclusions d'aquest exercici suposen una confirmació externa i independent de la gran capacitat de creixement solvent del Grup "la Caixa" per materialitzar les línies marcades en el nostre Pla Estratègic", ha assenyalat Joan Maria Nin, conseller delegat de CaixaBank i director general de "la Caixa".

Amb aquest resultat, el Grup "la Caixa" reafirma la seva presència al grup d'entitats que no requereixen capital addicional en cap dels escenaris analitzats. De fet, a l'escenari base, "la Caixa" augmenta el seu excés de capital fins als 9.421 milions d'euros, amb un Core Tier 1 del 14,4%, un 5,4% per sobre del mínim exigit del 9%. L'avaluació d'Oliver Wyman s'ha fet tenint en compte l'operació d'integració de Banca Cívica, culminada el 3 d'agost per CaixaBank, entitat que forma part del Grup "la Caixa".

El significatiu excedent de capital demostra el rigor en la gestió duta a terme per "la Caixa" en els últims anys, i que concentra la majoria del seu negoci a Espanya.

Aquest bon resultat també es basa en la posició de lideratge de capital a tancament de l'exercici 2011, en el rigor demostrat en l'anticipació de les provisions ja realitzades, en la fortalesa del marge d'explotació i, també, en la qualitat creditícia de la cartera de l'entitat.

Isidre Fainé també ha ressaltat que "la publicació del resultat de l'exercici d'estrès d'Oliver Wyman és una prova de transparència sense precedents, exigent i positiva, que posa en relleu la fortalesa de la major part del sistema financer espanyol i que haurà de servir per concedir-li la confiança que mereix".