Barcelona, dijous 26 de juny de 2014 El Patronat de la Fundació Bancària “la Caixa” designa a Isidre Fainé com a president
• Alejandro García-Bragado serà el vicepresident de la Fundació Bancària “la Caixa”.

• Jaume Giró, nomenat director general de la Fundació Bancària “la Caixa” i director general de Comunicació de Criteria.

• La Fundació Bancària “la Caixa” té una dotació fundacional de 5.868 milions, uns actius nets de 20.000 milions i gestionarà un pressupost de l'Obra Social de 500 milions d'euros.

El Patronat de la Fundació Bancària Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, ha designat Isidre Fainé com a president de l'entitat.

Isidre Fainé, president de “la Caixa” i de la Fundació “la Caixa” des de 2007, ha liderat el creixement de “la Caixa” fins a convertir-la en la primera entitat en banca minorista a Espanya i ha dirigit també la seva transformació en Fundació Bancària, que va culminar el 16 de juny, amb la inscripció de la Fundació Bancària Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, en el Registre de Fundacions.

Isidre Fainé és president de CaixaBank des de 2009 i membre del seu Consell d'Administració des de l'any 2000. A més, és vicepresident de Telefónica, vicepresident d'Abertis i de Repsol, i conseller del Banc BPI i de The Bank of East Asia.

El Patronat de la Fundació Bancària “la Caixa” està format per Francisco Javier Ventura Ferrero (designat per la Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País, entitat fundadora de “la Caixa”), Eugeni Gay Montalvo (designat per Cáritas Diocesana de Barcelona), Antoni Aguilera Rodríguez (designat per Creu Roja Espanyola), Javier Solana Madariaga, Jaime Lanaspa Gatnau, Salvador Alemany Mas; Josefina Castellví Piulachs, Francesc Homs Ferret, César Alierta Izuel, Carlos Slim Helú, Maria Teresa Bassons Boncompte, Javier Godó Muntañola, Juan José López Burniol i Alejandro García-Bragado Dalmau, a més del president, Isidre Fainé Casas.

Alejandro García-Bragado, nou vicepresident

En la primera reunió del Patronat de la Fundació Bancària “la Caixa” també s'ha acordat nomenar Alejandro García-Bragado nou vicepresident d'aquesta entitat, i a Jaume Giró, nou director general.

Alejandro García-Bragado és patró de la Fundació Bancària “la Caixa” i patró i secretari del Patronat de la Fundació “la Caixa”. A més, és secretari del Consell d'Administració de CaixaBank des del maig de 2009.

Alejandro García-Bragado, llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i advocat de l'Estat actualment en excedència, va ser assessor jurídic de la Borsa de Barcelona i, posteriorment, secretari del Consell d'Administració de la seva societat rectora, mantenint també activitat professional com advocat en exercici.

El 1995 va ser nomenat vicesecretari del Consell d'Administració de “la Caixa” i, el 2003, secretari del seu Consell d'Administració. Un any més tard, és nomenat director adjunt d'aquesta entitat. Durant els últims anys, García-Bragado ha gestionat la direcció jurídica dels canvis corporatius a què ha hagut de fer front “la Caixa”.

A més, ha estat secretari general de CaixaBank des del juliol de 2011 al maig de 2014 i ha estat secretari del Consell d'Administració de La Maquinista Terrestre, Abertis Infraestructures i Inmobiliaria Colonial, entre d'altres.

Jaume Giró, nou director general

Jaume Giró, nou director general de la Fundació Bancària “la Caixa” i director general de Comunicació de Criteria, es va incorporar a “la Caixa” com a director executiu el març de 2009, amb responsabilitat sobre les àrees de Comunicació, Relacions Institucionals, Marca i Responsabilitat Social Corporativa del Grup. Posteriorment, va ser nomenat director general adjunt de CaixaBank i de la Fundació “la Caixa”.

Giró, llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat de Navarra i graduat en Administració i Direcció d'Empreses per ESADE, ha desenvolupat la seva intensa trajectòria professional sempre vinculat al Grup “la Caixa”. Abans d'incorporar-se a aquesta entitat, va ser director general de Comunicació i Gabinet de Presidència a Repsol, president de Petrocat, conseller de Petronor, director de Relacions Externes de Gas Natural, així com membre del Comitè de Direcció, tant de Repsol com de Gas Natural.

A més, és vicepresident de l'Associació Espanyola de Directius de Comunicació (DIRCOM), membre de la Junta Directiva de la Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País (SEBAP) i president del fòrum de debat Barcelona Tribuna.

Primera Fundació de l’Europa continental

La Fundació Bancària “la Caixa” té una dotació fundacional de 5.868 milions d’euros, que equival al 0,6% del PIB espanyol actual, uns actius nets de 20.000 milions i gestionarà un pressupost de l’Obra Social de 500 milions d’euros.

La Fundació Bancària “la Caixa” es converteix en la primera Fundació de l’Europa continental i la tercera del món, després de la Fundació Bill & Melinda Gates (Estats Units) i de Wellcome Trust (Regne Unit).

En el marc de la transformació en fundació bancària, està previst, per una banda, la dissolució i liquidació de l'actual Fundació “la Caixa”, amb la cessió global dels seus actius i passius a favor de la Fundació Bancària “la Caixa”; i, per una altra, el traspàs a favor de Criteria CaixaHolding –íntegrament participada per “la Caixa”– de la participació de “la Caixa” a CaixaBank, de manera que la Fundació Bancària passarà a ostentar la seva participació a CaixaBank a través de Criteria, i dels instruments de deute de què és emissor “la Caixa”. Està previst que la segregació es completi durant l'últim trimestre de 2014.

La Fundació Bancària “la Caixa” tindrà com a activitats principals: la gestió de la totalitat de l'Obra Social, les de naturalesa financera relatives a la gestió de la seva participació a CaixaBank, les d'administració dels instruments de deute que tenen a “la Caixa” com emissor, i les de gestió de les inversions en sectors diferents dels financers agrupades a Criteria CaixaHolding.

Nova estructura organitzativa del Grup “la Caixa”

26_06_2014_FBcat.png