Barcelona, dimecres 30 d'abril de 2014 Gran acollida entre inversors internacionals "la Caixa" col·loca 1.000 milions en bons sènior a 5 anys amb una demanda de 3.500 milions
• Aquesta emissió s'emmarca dins el procés de transformació de la Caixa d'Estavis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, en Fundació Bancària.

• Destaca el preu de l'emissió, 155 punts bàsics sobre el midswap, millor al previst degut a la demanda rebuda.

Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, ha tancat avui, entre inversors institucionals, una emissió de bons sènior per un import de 1.000 milions d'euros a 5 anys, amb una demanda al voltant dels 3.500 milions d'euros.
El preu a què s'ha fixat l'emissió, 155 punts bàsics sobre el midswap, l'índex de referència per a aquestes emissions, ha estat millor al previst a causa de la important demanda rebuda per part dels inversors. Aquesta sobredemanda ha permès rebaixar 15 punts bàsics l'spread inicial de l'emissió, fixant el cupó de l'emissió en el 2,375%.
Els bancs col·locadors de l'emissió han estat CaixaBank, Barclays, Citi, JPMorgan i Morgan Stanley.

Important demanda internacional

Aquesta emissió, en què s'han cursat ordres per 3.500 milions d'euros, ha obtingut una excel·lent demanda entre inversors internacionals, cosa que demostra la confiança dipositada en el Grup per part dels mercats.
L'entitat ha realitzat aquesta setmana una campanya itinerant en diferents ciutats europees com Londres, París, Frankfurt i Amsterdam, per presentar aquesta emissió i explicar el procés de transformació de “la Caixa”.

Transformació del Grupo “la Caixa”

Aquesta emissió s'emmarca dins el procés de transformació de Caixa d'Estavis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, en Fundació Bancària. En aquest sentit, el proper 22 de maig se celebrarà l'Assemblea General Ordinària de l'entitat, amb la finalitat de prendre una decisió sobre la transformació de “la Caixa” en Fundació Bancària. La nova Fundació Bancària Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, gestionarà la totalitat de l'Obra Social i agruparà a Criteria CaixaHolding totes les participacions accionarials de “la Caixa”, incloses la de CaixaBank, i les emissions de deute de “la Caixa”, incloent l’emissió d’avui.
Dins aquest procés de reorganització, també es va informar el 25 d'abril que es procedirà a l'amortització anticipada total d'una emissió d'obligacions subordinada de “la Caixa” que puja a 2.500 milions d'euros.
A més, els instruments de deute que “la Caixa” preveu segregar a favor de Criteria CaixaHolding tenen, a 31 de març de 2014, un import nominal de 7.805 milions d'euros, dels quals 7.005 milions d'euros corresponien a obligacions subordinades.