Barcelona, dimarts 17 de juny de 2014 “la Caixa” culmina la seva transformació en la Fundació Bancària “la Caixa”
• La nova Fundació Bancària Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, gestionarà la totalitat de l’Obra Social i agruparà a Criteria CaixaHolding totes les participacions accionarials de “la Caixa”, inclosa la de CaixaBank (55,9%), i les emissions de deute de “la Caixa”.

• La reorganització permetrà a l’entitat mantenir, enfortir i desenvolupar els seus tres àmbits d’actuació fonamentals: el financer, l’empresarial i, especialment, el social.

“la Caixa” ha culminat la seva transformació en la Fundació Bancària Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, després de la seva inscripció ahir en el Registre de Fundacions i compleix així amb el que s'estableix en la Llei de Caixes d'Estalvis i Fundacions Bancàries del 27 de desembre de 2013.

La Fundació Bancària “la Caixa” neix amb una dotació fundacional de 5.868 milions d'euros, que equival al 0,6 %del PIB espanyol actual, i gestionarà un pressupost de l'Obra Social de 500 milions d'euros. A més, la Fundació Bancària disposarà d'uns actius nets de 20.000 milions d'euros i es converteix en la primera Fundació d'Europa continental i la tercera del món.

Posteriorment, en el marc d'aquesta transformació en fundació bancària, està previst, per un costat, la dissolució i liquidació de l'actual Fundació “la Caixa”, amb la cessió global dels seus actius i passius a favor de la Fundació Bancària “la Caixa”, i, per un altre, el traspàs a favor de Criteria CaixaHolding – íntegrament per “la Caixa”- de la participació de “la Caixa” a CaixaBank, de manera que la Fundació Bancària passarà a ostentar la seva participació a CaixaBank a través de Criteria, i dels instruments de deute de què és emissor “la Caixa”.

Està previst que, prèvia adopció dels corresponents acords per la Fundació Bancària i per Criteria, la segregació es completi durant l'últim trimestre de 2014.

D'aquesta manera, el grup encapçalat per la nova Fundació Bancària “la Caixa” tindrà com a activitats principals: la gestió de la totalitat de l'Obra Social, les de natura financera relatives a la gestió de la seva participació a CaixaBank, les d'administració dels instruments de deute que tenen a “la Caixa” com emissor, i les de gestió de les inversions en sectors diferents de les financeres agrupades fins al moment a Criteria CaixaHolding.

La reorganització permetrà a entitat mantenir, enfortir i desenvolupar els seus tres àmbits d'actuació fonamental: el financer, l'empresarial i, especialment, el social.