Barcelona, dijous 14 de novembre de 2013 “la Caixa” emet bons bescanviables i ven accions de CaixaBank per 1.650 milions
• L'entitat col·loca una emissió de bons bescanviables en accions de CaixaBank per 750 milions d'euros, i ven un paquet d'accions de CaixaBank per un import de 900 milions d'euros.

• Amb aquesta operació, s'incrementarà el free float de CaixaBank, que passa del 30% al 44%, aproximadament, després de la venda de les accions, i incloent el canvi de bons emesos i la conversió de les obligacions convertibles en circulació.

• “la Caixa” millorarà la seva posició financera tant en termes de liquiditat com de solvència, i incrementarà el seu Core Capital en més de 50 punts bàsics per la col·locació de les accions (aproximadament 100 punts assumint el bescanvi total dels bons), de l'11,9% actual.

La Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, presidida per Isidre Fainé i dirigida per Joan Mª Nin, ha completat una operació combinada que consisteix en una emissió de bons bescanviables en accions de CaixaBank i la venda d'un paquet d'accions de CaixaBank per 1.650 milions d'euros.

L'entitat ha emès 750 milions d'euros en bons bescanviables en accions de CaixaBank, amb un venciment a 4 anys, i ha col·locat un paquet d'accions de CaixaBank per un import de 900 milions d'euros.

L'operació de col·locació, que s'ha executat en la modalitat d´accelerated book building durant la passada nit, s'ha dirigit exclusivament a inversors institucionals i/o qualificats. L’entitat ha rebut una demanda total per 4.500 milions d’euros, per la qual cosa l’oferta ha estat 2,7 cops sobresubscrita, i s’ha completat en unes poques hores gràcies a l'elevat interès que ha generat entre els inversors internacionals.

Amb aquesta transacció, el Grup “la Caixa” millora la seva posició financera, en generar 1.650 milions d'euros de tresoreria, i reforça la seva solvència. En concret, el Core Capital –que actualment se situa en el 11,9%- s’incrementa en més de 50 punts bàsics per la col·locació de les accions (aproximadament 100 punts bàsics assumint el bescanvi total dels bons).

Progressiu augment del free float de CaixaBank des de la sortida a borsa

El free float inicial –el percentatge d'accions del capital social en mans dels minoritaris– va ser del 20% en el moment de la sortida a borsa de Criteria CaixaCorp, el 2007.

Des d'aleshores, la trajectòria d'incorporació de nous accionistes al projecte de CaixaBank ha estat creixent i progressiva, principalment a través de diferents emissions de bons convertibles en accions, i que han portat a reforçar la seva base d'accionistes des dels 365.000 fins als 745.000 actuals.

Amb l'operació combinada que s'ha tancat avui s'incrementarà significativament el free float de CaixaBank, que passa del 30% al 44%, aproximadament, després de la venda de les accions i incloent el canvi dels bons emesos i la conversió de les obligacions convertibles actualment en circulació.