Madrid, dimarts 7 de juny de 2011 “la Caixa” firma un acord amb FIAB per facilitar l'accés al crèdit i impulsar la internacionalització del sector alimentari
• El conveni inclou una línia de finançament de 300 milions per a pimes agroalimentàries.

• La col·laboració s'estendrà a àmbits relacionats amb l'anàlisi econòmic, la innovació, el medi ambient i la nutrició.

• “la Caixa” és l'entitat financera líder en el sector agroalimentari, amb una quota de penetració del 31%.

“la Caixa” ha signat un acord amb la Federació Espanyola d'Indústries de l'Alimentació i Begudes (FIAB) per realitzar de manera conjunta accions dirigides principalment a facilitar l'accés a finançament de les empreses agroalimentàries, mitjançant la utilització de nous instruments financers i oferint noves alternatives de finançament a l'activitat empresarial, i a impulsar la internacionalització del sector.

L'entitat presidida per Isidre Fainé i dirigida per Joan Maria Nin, que actualment és l'entitat financera líder en el sector agrari a Espanya, ha reservat per a les pimes del sector una línia de crèdit especial dotada de 300 milions d'euros. D'aquesta quantitat, 150 milions procedeixen dels fons del Banc Europeu d'Inversions per a projectes de pimes en les regions de convergència, és a dir, aquelles que es troben per sota del 75% de la renda per càpita de la Unió Europea. “la Caixa” ha aportat 150 milions més, que es destinaran al finançament d'empreses agroalimentàries de tot Espanya.

“la Caixa” i FIAB han acordat l'organització conjunta d'una jornada monogràfica sobre finançament en la qual es detallarà l'accés a la línia de crèdit i s'informarà també d'altres opcions per al finançament de l'activitat empresarial, com els “agroanticips” (avançaments especialment dissenyats per “la Caixa” per al sector agroalimentari) o el factoring.

Suport a l'activitat internacional a través de la xarxa de gestors de pimes

D'altra banda, el conveni signat avui també inclou una sèrie d'accions que “la Caixa” i FIAB realitzaran amb la finalitat d'impulsar la internacionalització del sector. Les dues entitats col·laboraran en la formació en l'àmbit del comerç internacional i l'organització d'activitats de promoció empresarial a l'exterior.

A més, “la Caixa” donarà suport financer a mida, en l'activitat internacional i en tot el referent al negoci en general. El seu equip de gestors de pimes, format per 860 professionals que treballen en tot l'àmbit geogràfic espanyol a través d'una xarxa de més de 5.300 oficines i 85 centres d'empreses, atén de manera personalitzada a les empreses que ho requereixen pel seu volum de negoci.

“la Caixa”, entitat col·laboradora en les activitats d'investigació de FIAB

D'altra banda, “la Caixa” recolzarà la labor d'investigació i promoció econòmica de FIAB. “la Caixa” serà l'entitat patrocinadora, al costat del Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM), de l'edició 2011 del “Informe Econòmic” de la indústria alimentària. També està previst que la col·laboració entre “la Caixa” i FIAB s'estengui a altres activitats relacionades amb la innovació, el medi ambient, la nutrició i la salut.

Sobre “la Caixa”

“la Caixa” és en l'actualitat l'entitat financera amb més volum d'activitat en el sector agroalimentari. Compta amb una quota de penetració del 31% i estima que el nombre de clients supera les 9.600 empreses i autònoms.

L'entitat col·labora activament amb les principals organitzacions sectorials, entre les quals destaquen el Ministeri de Medi Ambient i Medi Agrari i Rural i la Confederació de Cooperatives Agroalimentàries Espanyoles.

Sobre FIAB

La Federació Espanyola d'Indústries de l'Alimentació i Begudes (FIAB) és l'organització que representa a la indústria espanyola d'alimentació i begudes, primer sector industrial del nostre país. Actualment, engloba a 47 associacions que representen prop del 90% del volum de negoci del sector.

La seva activitat fonamental consisteix a informar al sector de les novetats que puguin afectar al seu funcionament i representar els seus interessos davant les diferents administracions i òrgans de decisió, tant en l'àmbit nacional com a nivell europeu i internacional.