Barcelona, divendres 16 de març de 2012 “la Caixa” guanya el Premi Zapping al millor anunci de TV per “Tu ets l’Estrella”
• Aquests premis audiovisuals són els únics de votació popular que s’atorguen a Catalunya on es valora la qualitat, per sobre dels índexs d’audiència.

“la Caixa” ha guanyat el Premi Zapping, en la seva XVII edició, al millor anunci de TV per “Tu ets l’Estrella”, creat per l’agència de publicitat DDB, sota la direcció de l’àrea de Comunicació i Marca de l’entitat financera, en un acte que es va celebrar ahir al Palau de Congressos de Catalunya a Barcelona.

Aquests guardons que organitza l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya (TAC), determinen els finalistes en base als vots dels més de 17.000 socis del TAC. Finalment, el jurat dels Premis, format per prestigiosos professionals del món dels mitjans de comunicació, universitari i escoles de comunicació, selecciona els guanyadors.

Amb “la Caixa”, en la categoria de millor anunci, van quedar com a finalistes Coca Cola i Casa Tarradellas. El Premi Zapping és un reconeixement als professionals, als canals, a les distribuïdores i als creadors d’oci audiovisual de qualitat.

El director general adjunt de CaixaBank, Jaume Giró, va declarar que aquest guardó “és un reconeixement als valors fundacionals de “la Caixa”, que han guiat sempre i continuaran guiant el creixement de l'entitat en el segle XXI perquè, com diu la campanya, és bo que algunes coses no canviïn mai”.

En aquests Premis Zapping també s’han premiat un total d’onze categories com el millor programa d’actualitat informativa i entrevistes, actriu, actor, entreteniment, presentador/a, cultural, sèrie, videojocs i millor iniciativa d’Internet sobre seguretat per a menors.

El client, protagonista

“la Caixa” va estrenar el passat setembre la seva primera gran campanya institucional de publicitat després de la creació de CaixaBank, en la que va llançar un nou posicionament i situava al client com protagonista principal del seu nou lema corporatiu. “Tu ets l’Estrella” és el nou lema de “la Caixa”, deu anys després del naixement de “Parlem?”, un “claim” que ja forma part de l´essència de “la Caixa”, entitat presidida per Isidre Fainé i dirigida per Joan Maria Nin.

Els clients són els protagonistes, en primera persona, d’aquesta campanya i del nou posicionament que busca transmetre la idea que “la Caixa” no canvia: preservem el que és essencial, els valors fundacionals. Tots els anuncis finalitzen amb el mateix missatge: “és bo que algunes coses no canviïn mai. A “la Caixa”, seguim creient que estar al teu costat ens portarà molt lluny. Ahir. Avui. Sempre. Els nostres valors no canvien”.

La campanya es basa en el desenvolupament de quatre històries: la d'una jove que reflexiona sobre una llarga relació; la d'un nou pare que descobreix aquells sentiments que no podia entendre quan era jove; la d'un emprenedor que reflexiona sobre aquell moment en què va decidir iniciar una aventura empresarial; i la d'una dona que acaba de ser àvia.