Barcelona, dimarts 14 d'octubre de 2014 L'operació es produeix en el marc de les operacions de reorganització del Grup “la Caixa” La Fundació Bancària “la Caixa” traspassa a Criteria la seva participació a CaixaBank
• Criteria CaixaHolding agrupa les participacions del Grup "la Caixa" en sectors diferents del financer, com fins ara, i també la de CaixaBank, així com els instruments de deute dels quals era emissor la Fundació Bancària "la Caixa".

La Fundació Bancària Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, ha traspassat la seva participació del 58,91% de CaixaBank a Criteria CaixaHolding, íntegrament participada per la Fundació Bancària.

D'aquesta forma, a partir d'ara, la Fundació Bancària “la Caixa” se centrarà en la gestió de la totalitat de l'Obra Social, activitat que ha caracteritzat històricament a “la Caixa”, mentre que la gestió de la resta d'activitats s'articularà a través de Criteria CaixaHolding, que agruparà totes les participacions accionarials del Grup “la Caixa” en sectors diferents del financer, com ha estat tradicional, i ara també la participació a CaixaBank, així com els instruments de deute dels quals era emissor la Fundació Bancària “la Caixa”.

El traspàs a Criteria de la participació a CaixaBank té com a objectiu aconseguir una diferenciació funcional en la gestió de cadascuna de les activitats del Grup “la Caixa”.

L'operació es produeix en el marc del procés de transformació de “la Caixa” en fundació bancària, que va culminar el 16 de juny, amb l’inscripció de la Fundació Bancària “la Caixa” en el Registre de Fundacions, complint així amb l'establert en la Llei de Caixes d'Estalvis i Fundacions Bancàries del 27 de desembre de 2013.

La Fundació Bancària “la Caixa”, presidida per Isidre Fainé, té una dotació fundacional de 5.868 milions d'euros, la qual cosa equival al 0,6% del PIB espanyol actual, i gestiona un pressupost de 500 milions per a l'Obra Social. A més, disposa d'uns actius nets de 20.000 milions, la qual cosa la converteix en la primera Fundació d'Europa continental i la tercera del món.