Barcelona, dijous 24 de març de 2011 Moody's subratlla la fortalesa financera de "la Caixa" i manté el seu ràting en Aa2

L'agència de qualificació Moody's ha confirmat el ràting de "la Caixa" en Aa2, després de concloure la revisió del sector financer espanyol, en observació des del mes de desembre passat.

Moody's ha confirmat el ràting Aa2 de "la Caixa" en el marc d'una revisió global del sector, mitjançant el que ha decidit limitar el pes del suport estatal a les entitats que, segons l'agència, estava sobrevalorat en alguns casos.

"la Caixa", l'única caixa entre els grans del sector

Amb aquesta decisió, Moody's valora a l'assignar el ràting, fonamentalment, la fortalesa intrínseca de cada entitat. En aquest sentit, els molt bons ràtings de "la Caixa" es basen en la seva fortalesa financera, amb un alt nivell de solvència (Core Capital del 8,6%), un Tier-1 del 9,9% i un Tier total de l'11,8%, amb un excedent de recursos propis de 6.130 milions d'euros sobre el requeriment mínim regulador. L'agència de qualificació també ha tingut en compte l'excel·lent liquiditat de l'entitat, amb 19.639 milions.

"la Caixa" es manté en el privilegiat grup d'entitats financeres espanyoles amb millor ràting, juntament amb BBVA i Santander.