Barcelona, dilluns 18 de juliol de 2011 La gestora de capital risc de “la Caixa” aposta per les empreses Bio en les etapes inicials Sagetis Biotech rep una inversió de 2 milions d’euros
• “la Caixa” lidera aquesta ronda, a la que s’hi sumen la xarxa de Business Angels de l’IESE i finançament públic nacional i internacional.

• Sagetis Biotech és una spin off del Grup d’Enginyeria de Materials de l’Institut Químic de Sarrià creada l’abril del 2010 a Barcelona, que desenvolupa sistemes d’alliberament de fàrmacs per creuar la barrera hematoencefàlica.

• Aquesta ronda permetrà a Sagetis avançar decididament en el desenvolupament de la seva plataforma tecnològica, complementar l’equip i consolidar les relacions amb experts de referència.

“la Caixa”, a través de Caixa Capital Risc, manté la seva aposta pels projectes innovadors en les seves etapes inicials i amb aquest objectiu, ha finalitzat la segona ronda amb Sagetis Biotech, a la que s’hi sumen la xarxa de Business Angels de l’IESE i finançament públic nacional i internacional.

Sagetis és una spin off del Grup d’Enginyeria de Materials de l’Institut Químic de Sarrià, creada l’abril del 2010 i ubicada a Barcelona, que es dedica al desenvolupament d’una tecnologia d’alliberament controlat de fàrmacs pel Sistema Nerviós Central (SNC) basat en nanopartícules biodegradables capaces de creuar la barrera hematoencefàlica (protecció natural del cervell que només deixa passar un petit percentatge de molècules).

Actualment hi ha pocs fàrmacs disponibles pel tractament de les malalties cerebrals, ja que només un 2% de les molècules petites poden creuar la barrera hematoencefàlica.

Els avantatges d’aquesta nova tecnologia resideixen en el seu caràcter no invasiu, a diferència de les tècniques aplicades actualment com l’administració directa de fàrmacs al líquid cerebrospinal, cirurgia intracranial, vasodilatació o apertura química de la barrera.

El primer fàrmac escollit per a validar la tecnologia de Sagetis Biotech serà un anticancerígen. A mesura que aquest primer producte avanci, la companyia incrementarà el seu pipeline amb desenvolupaments per a altres indicacions mèdiques no cobertes del SNC.

Sagetis Biotech va ser la guanyadora de la segona edició del Programa BioEmprenedorXXI, programa de formació en l’àmbit de les ciències de la vida promogut per “la Caixa”, Barcelona Activa, Bioregió de Catalunya, Genoma España i la Cambra de Comerç de Barcelona. Des de l’inici, “la Caixa” ha acompanyat a la companyia i ara lidera aquesta segona ronda de 2 milions d’euros, a la que també s’hi ha de sumar l’aportació de la xarxa de Business Angels de l’IESE i finançament públic nacional i internacional.

L’import va destinat a validar, a través de proves a animals, la tecnologia d’alliberament de fàrmacs, identificar nous compostos terapèutics amb els que carregar les nanopartícules i complementar l’equip, així com consolidar les relacions amb experts de referència.

Aquesta operació s’emmarca en la voluntat de “la Caixa” d’impulsar i recolzar l’esperit emprenedor i la creació d’empreses que es caracteritzin pel caràcter innovador dels seus projectes i per la seva capacitat de generar un impacte positiu a la societat.

Sobre Caixa Capital Risc

Caixa Capital Risc és la societat gestora d’empreses de capital risc de “la Caixa” que inverteix en companyies espanyoles innovadores, que compten amb un elevat potencial de creixement, i les acompanya en les diferents etapes del seu desenvolupament.

Amb un total de 54 milions d’euros, ha invertit en més de 60 projectes d’empreses de base tecnològica en l’àmbit de les ciències de la vida, Internet, sostenibilitat i tecnologies de la informació (TIC). En l’àmbit de les Ciències de la Vida, compta amb diverses inversions a tot Espanya. Alguns exemples són SABIR, Laboratorios Sanifit u Omnia Molecular.

Sobre la Xarxa d’Inversors Privats i Family Offices de l’IESE

La Xarxa d’Inversors Privats i Family Offices de l’IESE es va constituir l’any 2003, sent pionera en el sector dels business angels a Espanya, i des de llavors s’ha consolidat com una de les més actives del país, amb la presentació de 391 projectes i el tancament de més de 40 operacions d’inversió. El seu interès se centra en qualsevol projecte en fase inicial amb un equip emprenedor compromès, amb experiència en el seu sector i en mercats potencialment grans. El volum de les operacions en les que intervé pot oscil•lar entre els 100.000 euros i els 4 milions d’euros.

La Xarxa està oberta tant a inversors i emprenedors ex alumnes de l’IESE, com a persones no vinculades prèviament a l’escola de negocis, i actualment engloba a més de 100 membres. La Xarxa d’Inversors Privats i Family Offices de l’IESE és membre fundador de l’AEBAN (Associació Espanyola de Business Angels Networks).